На допомогу майстру виробничого навчання
- Пам’ятка для організації перед випускної практики
- Пам’ятка з ведення журналу
- Документація майстра в/н
майстрові виробничого навчання для організації перед випускної практики та державної кваліфікаційної атестації
- Вивчити. Положення та інструктивні матеріали з теми.
- Не пізніше 1 місяця до початку практики укласти договір з підприємством про надання робочих місць учням, або індивідуальні договори на окремих учнів. (передбачити умови практики, охорону праці, оплату роботи учнів та перерахування 50 % ліцею).
- Не пізніше ніж за 2 тижні до початку практики подати підприємствам списки учнів, направлених на практику, майстрів в/н – керівників практики та навчальні програми з виробничої практики.
- Підготувати форми та бланки документації:
- договір;
- щоденник виробничої практики;
- виробнича характеристика.
- Підготувати перелік пробних кваліфікаційних робіт (перелік і зміст визначається майстром в/н, погоджується з старшим майстром та керівником відповідного підрозділу підприємства, розглядається і схвалюється методичними комісіями та затверджується заступником директора з НВР). Якщо професії суміжні або інтегровані, то пробні роботи виконуються окремо з кожної професії.
- Перед початком перед випускної практики провести збори, на яких учням пояснюється порядок проведення державної кваліфікаційної атестації (ДКА), вимоги до виконання і результатів кваліфікаційних пробних робіт, порядок визначення рівня кваліфікації. (Між учнями розподіляються пробні роботи, а викладачі спец технологій основних предметів ознайомлюють учнів з переліком питань, що виносяться на випускний кваліфікаційний іспит).
- Не пізніше ніж 3 дні до початку ДКА подати в навчальну частину такі документи:
- виробничі характеристики на кожного учня (рекомендації оцінки практики, розряд, підпис, печать);
- щоденники обліку виконання учбово-виробничих робіт (з печаткою і підписом керівника);
- зведена відомість підсумкових оцінок, що входять в додаток до диплому.
професійно-технічних навчальних закладів
- Журнал ведеться майстрами, які проводять виробниче навчання у навчальній групі.
- На титульній сторінці журналу вказується повна назва навчального закладу, номер групи, відділення, професія, навчальний рік, прізвище, ім’я, по батькові майстра виробничого навчання.
- Загальні відомості про учнів групи заповнюється майстром, закріпленим за даною групою згідно з поіменною книгою, особовими справами і наказами про зарахування учнів. У графі “додаткові відомості” робиться примітка про відрахування чи переведення учнів.
- Поточна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання знань учня (учениці).
- Тематична оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Тематична без дати.
- При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.
- Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н/а (не атестований(а)).
- Тематична оцінка може підлягати коригуванню.
- Семестрова оцінка виставляється без дати до журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з виробничого навчання протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
- Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
- У триденний термін після виставлення семестрової оцінки учні, які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника навчального закладу із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
- Згідно заяви з резолюцією керівника навчального закладу про надання дозволу на коригування оцінки викладач проводить повторне оцінювання учня.
- У разі виникнення спірної (конфліктної) ситуації наказом керівника професійно-технічного навчального закладу створюється комісія у складі голови (керівник навчального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичної комісії, педагогічного працівника, який викладає предмет у цій групі, а також затверджується графік проведення оцінювання.
- У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться.
- За результатами оцінювання учнів видається відповідний наказ керівника навчального закладу. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 днів після закінчення семестру.
- Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
- Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.
- У разі коригування учнями оцінки за ІІ семестр, річна оцінка виставляється їм не пізніше 10 робочих днів з дня закінчення виконання робочого навчального плану.
- У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований(а)).
- Річна оцінка коригуванню не підлягає.
- Первинний інструктаж з питань охорони праці учнів на робочому місці проводиться перед початком навчального завдання, пов’язаного з використанням різних механізмів, пристроїв, інструментів, матеріалів тощо. Запис про проведення такого інструктажу здійснюється у журналі виробничого навчання на сторінці предмета у графі «Назва теми програми, теми уроку і короткий зміст навчально-виробничих робіт, які виконуються» – проведено інструктаж з питань охорони праці.
- На сторінці «Перелік-протокол кваліфікаційних пробних робіт з професії» ведеться облік робіт у терміни, передбачені навчальним планом та фіксуються показники з розряду робіт, кількості, норми на одиницю робіт і фактично затраченого часу, відсоток виконання завдання і оцінка за виконану роботу.
- Підсумки виробничого навчання за І, ІІ семестр і навчальний рік кожного курсу навчання відображують на сторінці «Підсумки виробничого навчання за І, ІІ семестр та рік». Тут же записують результати перевірочних (кваліфікаційних) робіт і підсумки кваліфікаційної атестації учнів.
- Записи в журналі ведуться державною мовою і проводяться чорнилами (пастою) синього кольору чітко і охайно. На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.
- Журнал обліку виробничого навчання.
- Навчальні плани і програми.
- Перелік навчально-виробничих робіт (по розрядах).
- План уроку.
- Перелік завдань для проведення пробної роботи для поетапної атестації на групу, затверджений заступником директора з НВР.
- Перелік завдань для проведення кваліфікаційних робіт на підсумкову атестацію, затверджений заступником директора з НВР (для випускних груп).
- Графік переміщення майстра по підприємствах.
- Графік розміщення учнів на виробництві.
- Договір на виробничу практику(навчання).